منفورترین و محبوب ترین شاهان تاریخ ایران!

🔴منفورترین شاهان ایران:
🔻(ناصرالدین شاه): بی لیاقت ترین شاه تاریخ ایران ناصرالدین شاه بود. کسی که با پنجاه سال سلطنتش در حالیکه جهان در اوج پیشرفت تمدن بود، ایران را پنجاه سال از تمدن عقب تر برد. در زمان او ترکمنستان و خیوه و پاکستان از ایران جدا شدند و هرات و افغانستان توسط انگلیس اشغال شد!
🔻(فتحعلی شاه قاجار): پادشاهی که تمام توجهش به آرایش ریش بلندش و خوشگذرانی با زنان حرمسرایش بود. در زمان او و در دو نبرد با روسها؛ گرجستان، ارمنستان، تفلیس، باکو و بیشتر نواحی شمال غربی ایران از دست رفت و به تابعیت روسها در آمد. گفتنی است در تاریخ نوشته شده که وقتی خبر فتح مناطق شمالی ایران را به او دادند دستی به ریشش کشید و خودش را درآینه برانداز کرد مبادا ریشش به هم نریخته باشد!!!
🔻(شاه سلطان حسین صفوی): او در مدت سی سال، هزار زن گرفت. مخترع سرسره بازی زنانش بود! بی کفایتی او به حدی بود که گفته شده وقتی یک جوان دیوانه به نام محمود افغان شهرهای مرزی ایران را گرفت گفت ما را تهران و اصفهان بس… خبر آمد که تهران اشغال شد… گفت ما را اصفهان بس.. کمی بعد خبر آمد اصفهان هم گرفته شد گفت مدرسه چهارباغ ما را بس. خبر آمد مدرسه هم اشغال شد!!! گفت ما را این اتاق بس. و سرانجام با لشکری نه چندان زیاد توانست تاج از سر بی کفایتش درآورد و با دو دست بر سر محمود افغان تاج گذاری کرد و محمود افغان سر از بدنش جدا کرد!!! صد افسوس برای مردم آن روزگار که عقیده داشتند، آبی که شاه سلطان حسین در آن دست هایش را می شوید شفا دهنده است و اگر قطره ای به بیمار داده شود بهبود خواهد یافت. مردمی خرافه پرست ودر منجلاب نادانی . ای کاش چنان مردمی از مادر زاده نمی شدند.
🔻(سلطان محمد خوارزمشاه): پادشاه ترسو و بی لیاقت خوارزمشاهی که در زمان او چنگیز خان به ایران حمله کرد او پا به فرار گذاشت و مغولان که خود را در برابر مردم ایران تنها دیدند، مردم شجاع ایران را به خاک و خون کشیدند، و ایران را به ویرانه مبدل ساختند!

🔴محبوبترین شاهان ایران:
🔻کورش کبیر (به روایتی ذوالقرنین): بدون شک محبوبترین شاه تاریخ ایران کورش بزرگ است. تنها شخص ایرانی که نام او با افتخار در قرآن به عنوان ذوالقرنین آمده است. در تورات نیز به عنوان بنده صالح خداوند از وی نام برده شده است. از مهم ترین خصوصیات اخلاقی کورش بزرگ، علاقه و محبتی است که به قوام خانواده داشته است. وفاداری او به همسرش کاساندان زبانزد بود . او بیش از یک همسر اختیار نکرد و پس از وفات همسرش نیز به او وفادار ماند. مشورت با زنان و رعایت احترام همسر از زمان کورش باب بود!
🔻(داریوش بزرگ): شاهی عاقل و دارای اراده ی قوی و عزم راسخ. این شاه، شاهنشاهی هخامنشی را از نو تأسیس کرد و به آن تشکیلاتی داد که در آن زمان بسیار مهم می نمود. بعضی از محققان داریوش را مهمترین شاه ایران دانسته اند و فقط کورش بزرگ و انوشیروان را قابل مقایسه با او دانسته اند. وسعت شاهنشاهی داریوش از شبه جزیره
هند در آسیا تا مقدونیه و رود دانوب در اروپا و از سویی مصر و لیبی و قسمتی از سودان در افریقا را در بر می گرفت!!!!!!!
🔻(انوشیروان عادل): خسرو انوشیروان پادشاه محبوب ساسانی بود که مورخین شرقی وی را بزرگترین پادشاه ایران دانسته اند او شاهی عادل و سختگیر، جنگی و مدبر، سردار و دلیر بود!
🔻(شاپور دوم (ذوالاکتاف)): او طولانی ترین پادشاهی در تاریخ ایران را به مدت هفتاد سال داشته و مردم در طول این هفتاد سال از او راضی بودند!
🔻(مهرداد کبیر): مهرداد دوم هنگامی به شاهی رسید که ایران از هر سو آماج تهاجم اقوام مختلف شده بود. مهرداد با دلاوری و درایت تمام نواحی اشغال شده را با آبرو، پس گرفت و مرزهای ایران را در شرق تا کوه های هیمالیا و در غرب تا میان‌رودان رساند!!
🔻(شاه عباس کبیر): پادشاه نامدار صفوی، در زمان او ایران به اوج عظمت خود رسید و بارها سپاه قدرتمند عثمانی و ازبکان را در دو جبهه متفاوت شکست داد. شاه عباس همچنین بندر گمبرون را از دست پرتغالی ها در آورده و از آن به بعد این بندر، بندر عباس خوانده شد که همان بندرعباس امروزی است!
🔻(نادر شاه افشار): کوتاه کننده دست افغانها، روس ها و عثمانی ها از ایران و تسخیر کننده هندوستان!
🔻(کریم خان زند):بیشتر به خاطر عطوفت ذاتی و سادگی و بی آلایش بودنش محبوب عوام شد. تا جایی که خود را وکیل الرعایا خواند!
join👉 @Niniperarin 👑

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *