فرمول ساده پیش بینی قد کودک

فرمولی ساده برای تخمین #قد کودکان در بزرگسالی.
🔵فرمول تخمین قد پسرها 👦🏻
🔴فرمول تخمین قد دخترها👧🏻
join👉 @Niniperarin 🌈

 

🔴 فرمول پیش بینی قدّ نهایی کودک!
🔻 #قد_پسر: (قد پدر+قد مادر) تقسیم بر۲به اضافه ۶٫۵ بطور متوسط قد پسر
🔻 #قد_دختر: (قد پدر+قد مادر) تقسیم بر۲منهای ۶٫۵ بطور متوسط قد دختر

🔴 مواد غذایی مناسب برای رشد قد کودکان
join👉 @niniperarin 👫
✅شیر یا ماست: کودکی دوره ساخت اسکلت بدنست. در این دوره روزانه ۵ مرتبه مواد غذایی حاوی کلسیم مثل ماست یا پنیر و غیره مصرف شود.
✅گوشت و ماهی: در دوران کودکی گوشت بین دندان ها گیر میکند و کودک را کلافه میکند. اما نباید مصرف گوشت را کنار گذاشت. گوشت حاوی پروتئین است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک، ضروریست. پروتئینهای گیاهی مانند عدس، نخود و لوبیا هم تأثیر زیادی در افزایش جذب پروتئین دارند.
✅کاهش یا قطع مصرف تنقلات نامناسب: تنقلاتی مثل چیپس و پفک و تنقلات شور آفت قد کودکان است. این مواد سبب افزایش سدیم خون میشود. دفع سدیم اضافی سبب دفع متعاقب کلسیم و کاهش باز جذب آن از کلیه میگردد که ادامه این روند سبب تامین نشدن کلسیم مورد نیاز برای رشد استخوانی کودک میگردد. نوشابه ها هم بدلیل داشتن اسید فسفریک سبب اختلال در چرخه فسفر-کلسیم شده و دفع آن را می افزاید. جایگزینی میان وعده های با ارزش مثل آجیل میتواند سبب ادامه رشد قدی کودک شود.
✅میوه یا آب میوه و سبزیجات: ویتامین C و مواد معدنی میوه و آب میوه سبب افزایش رشد قد میشود.سبزیجات منبع آهن و اکسیژن رسانی هستند.
✅ویتامین D: دریافت کافی ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر کمک میکند. در معرض آفتاب قرار گرفتن کودک برای تولید ویتامین D در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز (آفتاب میانه روز) تقریبا نیاز به ویتامین D را مرتفع میسازد. منابع غذایی ویتامین D شامل زرده تخم مرغ، جگر و گوشت است.

🔴 نکات مهم برای مادرانی که کودک قد بلند میخواهند:

✅ورزش ژیمناستیک، طناب بازی و سایر ورزشهای پرشی پس از سن ۹سالگی برای کودکان مناسبست چون پرشهای موجود در این ورزش،زیر سن ۹سال سبب زود بسته شدن محل رشد استخوانی و کوتاهی قد کودک میشود.

✅مصرف #بی_رویه داروهای حاوی #زینک از علل رایج بلوغ زودرس در کودکان امروزی است. که عارضه اصلی آن اختلال رشد قد کودکان است. بلوغ زودرس حدود ۵تا۶ سانت از قد مطلوب کودک کم میکند.

✅گیلاس کودک را قد بلند وباهوش میکند. آب گیلاس تب بر معجزه آسایی است. گیلاس بدترین یبوستها را از بین میبرد. گیلاسهای تیره تر غنی ترند چون آهن بیشتری دارند. مسمومیت غذابا گیلاس رفع میشود!

✅نان را داغ در کیسه پلاستیک نگذارید چون مواد سمی از پلاستیک به نان منتقل میشود. امروزه اغلب نانها حاوی جوش شیرین هستند و چون تخمیر نشده اند، مانع جذب روی شده وسبب کوتاهی قد کودک میشود.

✅بسیاری از متخصصان تغذیه و پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه میکنند. علت آن این است که پای مرغ منبع غنی از خواص است و بسیاری از بیماری ها را درمان میکند. عصاره ی پای مرغ بهترین افزایش دهنده قد کودکان است.

✅گندم را مثل سبزه سبز کردن بشوید و بگذارید جوانه بزند. همین که جوانه زد، آن را خشک کرده و بعد پودر کنید و داخل غذای کودک (کوکو،سوپ،ماست) بریزید. جوانه قد را بلند و رشد کودک را زیاد میکند. جوانه‌ها سلنیوم دارند و باعث افزایش قد و وزن گیری کودک میشود. برای کودکانی که مصرف باقلا برایشان ممنوعست و به فاویسم مبتلا هستند، مسلماً مصرف جوانه آن نیز توصیه نمیشود.

✅مصرف سوسیس و کالباس، نوشابه های گازدار وفست فودها، خوراکیهای آماده صنعتی روی هوش کودکان اثرات مخرب میگذارند ودر دنیای تغذیه به خنگ کننده شهرت دارند و جلوی رشد قد کودک را میگیرند.

✅گوجه ‎فرنگی به رشد قد کودک کمک میکند. با وجود فواید زیادش، مادران شیرده سعی کنند گوجه ‎فرنگی کم بخورند چون کم کننده شیر مادرست. برای رفع بی‎اشتهایی از گوجه استفاده کنید.

✅برای بلندی قد کودکان تخم مرغ، لبنیات و نور خورشید اهمیت دارد. مصرف نوشابه سبب پوکی استخوان و در نتیجه کاهش ارتفاع مهره های ستون فقرات شده که در نهایت موجب کوتاهی قد کودک میشود.

✅بعضی غذاها مهارکننده جذب کلسیم اند و روی رشد قد کودک اثر منفی دارند.این غذاها شامل نوشیدنیهای حاوی نمک،چربی،شکر و قهوه میباشند. نوشابه ها هم قد را کوتاه میکنند.

✅تمام ذخیره روی موجود در تخم مرغ در زرده آن وجود دارد و این ماده حیاتی موجود در زرده تخم مرغ با پختن از بین نمیرود و ساختمان آن حفظ میشود.زرده تخم مرغ سبب بلندی قد کودک میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *